Nem vagyok exhibicionista. Tulajdonképpen nem is akartam blogot csinálni, de ide sokmindent feltölthetek és nem töltöm tele a hülyeségeimmel barátaim postaládáját.

Ez vagyok én

Ez vagyok én
Tibet, 2007 Augusztus

2008. augusztus 12., kedd

Újjászülettem - egy fuldokló gondolatai

Hááát, újjászülettem
Születési hely és idő: Csákánydoroszló, 2008 augusztus 3, valamikor dél körül

Amikor a hajónk egy jobbról a Rábába lógó fűzfa lombjai felé közeledett, csak enyhén csodálkoztam, hogy a kormányos nem tesz különösebb erőfeszítéseket az elkerülésére. Semmi veszély nem látszott. Gondoltam, hátradőlök, kicsit végigsimogatják a lombok az arcom és kész. Csakhogy a lombok mögött egy vízbeborult fa ágai vártak és felborultunk...
Ilyenkor az ember rögtön a tárgyakat kezdi menteni (csónak, evező, hisz azokért kauciót fizetett), az életére nem gondol, hisz majd csak kiúszik a partra. Tartottam is a cuccot a kezemben. Aztán arra gondoltam, talpra kellene állni. Csakhogy magas volt a vízállás, a lábam messze volt a talajtól. Akkor mértem fel, hogy a sodrás baromi erős.
És közeledett egy elég nagy vízbeborult fa. Mire eszembe jutott, hogy elengedjem a cuccot és megkapaszkodjak a karvastagságú faágban, már késő volt. Mély lélegzetet sem volt időm venni és már a faág alatt voltam.
Aztán éreztem, hogy fölöttem faág, alattam faág, mellettem faág, és mindez a víz alatt. Magyarán, bekeveredtem a víz alatt egy beborult fa ágai közé. Gondolom, ilyenkor nagyon sok ember pánikba esik, elkezd kapálózni, még jobban belebonyolódik a faágakba és ott marad.
Nekem teljesen tiszta maradt az agyam és az volt az első gondolatom, hogy jé, Sulyok Pap Márta is ugyanígy fulladhatott a Dunába, pedig ő is jól tudott úszni és evezni. A második gondolatom az volt, hogy ez most velem nem történhet meg. A harmadik gondolatom egy keleti mese volt, amit több, mint 10 éve olvastam:
Egy konfuciánus szerzetes egy háborgó folyó partján sétál, amikor a vízben a legjobban hullámzó, dobáló és örvénylő részben meglát egy emberi fejet alá-fölé bukni. Gyorsan a templomba rohan és hívja a szerzetestársait, hogy megpróbálják kimenteni a fuldoklót. Mire visszaérnek a folyóhoz, a parton egy csuromvizes taoista szerzetest találnak, aki ül és meditál. A kérdésekre elmondja, hogy néhány perce ő volt a vízben, de egyáltalán nem küzdött az árral és nem fuldokolt. Hagyta, hogy a víz úgy játszodjon testével, ahogy akar, előbb-utóbb úgyis partra sodorta volna.
„Ha az erős sodrás hozott be ide, akkor ugyanaz fog innen továbbvinni.” – gondoltam és elengedtem magam, a vízre bíztam magam. Csak arra összpontosítottam, hogy a kevéske belém szorult levegő kitartson, és ne kezdjek el vizet nyelni. A dolog bejött.
Még nekiütköztem a víz alatt egy faágnak és aztán úgy tűnt, már csak víz van körülöttem.
Akárcsak egy többezer éves teremtésmítoszban, egy születő istennőként vagy föld-anyaként, erősen köpködve és káromkodva kiemelkedtem a habok közül.
Megszülettem, népet, nemzetet vagy törzset teremtő erőm teljében :-

Egyébként nagyon jó és élvezetes volt a Rába túra. Elhatároztam, hogy ezentúl nem csak évi 1, hanem 2-3 túrán is részt fogok venni különböző folyókon.

4 megjegyzés:

crityeri írta...

...ha azt irom tetszik... akkor ez nem eleg, mert egy ilyen kepletes es erdekesn de izgalmasan megfogalmazott elmenyre nem lehet csak annyit mondani egyszeruen tetszik, mert ennel tobbet erdemel egy ilyen kepekben gazdag, es kompakt leiras, vagyis ez annal tobb, egyszeruen nagyon jo, el tudom kepzelni hogy mi tortent, olyan mese es valosag kombinacio, olyasmit fejez ki ami nem csak egy emberrel tortenik meg hanem , mintha ismetlodne, az emberekkel, az evszazadok orvenyeben... Ebben az alkotasodban, annyi minden retegzodik, egymasra hogy errol nem lehet egy sort irni ha kedved van majd egyszer beszelgetunk rolla, nallam 10 pontbol 10-et er.

Ottis írta...

Szia, na majd ezután bekukkantok ide hozzád én is :-)

Ottis írta...

Egyébként betehetlek a blogomra?

Kinga írta...

Nagyon tetszett az Újjászületéses történet nem is gondoltam volna a tanár úrról hogy ilyen szépen tud fogalmazni olyan volt a történet mintha akár egy hires iró irta volna.
Gratulálok. Mindig el fogom olvasni az ujabb eseményeket.